פורסם ב -

כך תדאגו שהעציצים והצמחים שלכם יפרחו

עציצים ופרחים מוסיפים יופי לכל מקום שהם נמצאים בו. בנוסף לאסתטיות שלהם, יש לצמחים אנרגיות חיוביות והם משרים סביבם תחושת הרמוניה נעימה וחיבור לטבע. בהתאם גם עציץ וגם זר פרחים הם מתנות שתמיד כיף לקבל, גם מקרוב משפחה או חבר, וגם כשאתם מעניקים את המתנה לעצמכם. כדי להפיק מקסימום תועלת מכל זר או עציץ, חשוב מאוד להעניק להם תנאים אופטימליים, כדי שילבלבו, ועל-מנת לעזור לכם הכנו עבורם 6 טיפים פשוטים ליישום:

1. להימנע מהשקיית יתר

ברגע הראשון זה אולי יישמע מוזר, אבל בלא מעט מקרים עציץ מתייבש דווקא בגלל עודף השקיה. הסיבה לכך: כשיש יותר מדי מים באדמה, התוצאה היא הצפה. המולקולות של המים דוחפות החוצה את בועות האוויר, בלי נוכחות מספקת של אוויר השורשים לא מסוגלים לשאוב לתוכם את המים – והצמח מתייבש.

איך נמנעים מהשקיית יתר? אופציה אחת היא להשקות רק כשהאדמה יבשה, או ליתר דיוק יבשה כמעט לגמרי. אם אתם משקים ויש נגר מהתחתית, זוהי השקיית יתר. אפשר גם לקנות מד לחות לעציצים ולבדוק בעזרתו האם כל עציץ באמת זקוק למים.

2. לגזום ולא לתלוש

ענפים יבשים, עלים שנראים פגומים, גבעול חולה – את כל אלה חשוב להסיר מהצמח, כדי לאפשר לחלקים הבריאים לצמוח בלי הפרעה ובלי בזבוז משאבים על החלקים שכבר לא יפרחו. חשוב להקפיד לא לתלוש את כל אותם עלים וענפים חולים, אלא להשתמש במזמרה (או לכל הפחות במספריים).

3. להכיר את הפרח או הצמח

כל פרח וכל צמח זקוקים לתנאים אחרים – מבחינת טמפרטורה, חשיפה לאור וכו'. כשקונים זר פרחים או עציץ מחנות מקצועית ורצינית, תקבלו הנחיות מדויקות. אפשר גם לחפש באינטרנט מידע על כל צמח ספציפי, וכמובן לוודא שמדובר במקור אמין.

4. לחתוך את הגבעולים של הפרחים

לפני שמעבירים זר פרחים לאגרטל, כדאי לחתוך את קצות הגבעולים שלו. שימו לב: חיתוך בזווית של 45 מעלות יבטיח מקסימום שטח ספיגה של המים ומקסימום רעננות לפרחים. החיתוך צריך להתבצע באמצעות סכין ולא מספריים.

5. ליצור קומפוסט

הוספת קומפוסט לצמחים ועציצים מעניקה להם חומרי הזנה חיוניים, וגורמת להם לשגשג. עוד תועלת של קומפוסט – גם כזה שמיוצר בבית וגם כזה שמיוצר באופן מסחרי – היא הפחתת כמויות האשפה שמשונעות לאתרי הפסולת בארץ. בהקשר זה כדאי לדעת שהאתרים מתמלאים בקצב מהיר, וכשאתר מגיע לקצה גבול הקיבולת אין ברירה אלא להקים אתר אשפה נוסף. בהתאם כל פעולה שמפחיתה את כמויות האשפה היא אופציה מבורכת, מה גם שבמקרה הזה התועלת כפולה ומכופלת בזכות המראה המרשים של העציצים והפרחים.

6. להעניק לפרחים תנאים מיטביים

חומר הגלם האידיאלי לאגרטל הוא זכוכית, מפני שהיא מאפשרת חדירת אור. כמו כן חשוב להקפיד להחליף את המים בכלי אחת ליומיים, כשהמים צריכים להיות בטמפרטורת החדר. הוספת מעט סוכר למים תעזור לפרחים להישאר רעננים לטווח ארוך יותר.

 

צריכים פרחים בראש העין או פרחים בהרצליה? פנו אלינו עכשיו!